Kristel Schwede “Alumised. Edaspidi”. Näitus galeriis Positiiv 9.-14.09.2019

Kristel Schwede publikut kaasav installatsioon “Alumised. Edaspidi” (Hereinafter) eksperimenteerib vaataja teadvuse ja info tõlgendamisega ning uurib mänguliselt, kuidas sama objekti erinev esitusviis mõjutab ilu mõiste tähendust. Milline foto on ilusam, kas dokumentaalne päriselu või kunstiline digigraafika?

“Alumised. Edaspidi” näitab Tallinna puitasumite keldriakende loomingulist maailma uue nurga alt. Keldril on aastasadu olnud majapidamises oluline roll. See on olnud panipaigaks talvevarudele või hoiuruumiks asjadele. Mõni keldriosa on muutunud tööruumiks meisterdajatele. Tegusamad keldriomanikud on ehitanud alumisi lisaeluruume.

Keldri nimetus pärineb ladina sõnast cella (kamber jms). Venekeelne nimetus podval tuleneb asukohtadest, mis vanasti paiknesid kindlustes nende kaitsva mullavalli all kindlustusehitistest madalamal tasemel. Prantsuse sous-sol tähendab sõna-sõnalt maa(pinna)st allpool asumist.

Valik seeriast “Alumised. Edaspidi” oli osa galerii Positiivi väljapanekust Antibes kunstimessil Lõuna-Prantsusmaal 24.08.-2.09.19.

Kristel Schwede on kuraator, kirjastaja (fotokunsti ajakiri Positiiv), galerist (Positiiv) ja kunstnik, keda huvitavad inimtekkelised keskkonnad, suhted ja suhestumised, loomingulised protsessid ning ajaloolised ja nüüdisaja kunstitehnikad ja -meediumid. Alates 2016. aastast on ta kureerinud üle 10 näituse.

Näitus “Alumised. Edaspidi” kuulub Tallinna Arhitektuuribiennaali satelliitprogrammi:
https://tab.ee/et/schedule/fotonaitus-alumised-edaspidi-avamine/