Positiiv 19/2014
Silvia Pärmanni lemmikreisisihiks on viimastel aastatel olnud Kagu-Aasia.
Millised on inimeste toetuspunktid maal, kuhu ajaloo tõmbetuuled on neid puhunud? Annika Haasi dokumentaalfotod Tallinna lennuvälja ümbruse datšapidajatest näitavad uue ja vana aja põrkumist.
Fotograaf Karl Hintzer põgenes Teise Maailmasõja lõppedes punavenelaste eest Eestist Saksamaale ja jäädvustas kaasmaalaste elu sealsetes põgenikelaagrites. Pagulaste elust kirjutab ajaloolane ja rändeuurija Sander Jürisson.
Kunstnik Ulvi Tiit uurib amatöörfotodest kodukroonikate põhjal kuidas rekonstrueerida mälu kui emotsioonil põhinevat visuaali.
Mis saab reisimälestustest ja miks me neid fotodele jäädvustame, mõtiskleb Liina Soosaar Itaalias ja Bulgaarias rännates.
Kaur Maran seikles Aserbaidžaanis.
Kuidas valmisid Eesti kultuuriplakatite fotomontaažid 1980. aastal, kui disaineritel polnud veel arvuteid ja Photoshopi, meenutavad Enn Kärmas, Villu Järmut ja Sergei Didyk.
Ats Parve kirjutab Eesti fotomaastikul kirgi tekitaval teemal kontseptuaalse ja nüüdisfotograafia kokkupuutepunktidest ja erinevustest ning arutleb fotomeediumiga seotud tiitlite „kunstnik”, „fotograaf” ja „visuaalkunstnik” olemuse üle.
Kunstnik Laura Põld arutleb vestlusringis näituste dokumenteerijate Anu Vahtra ning Paul Kuimetiga kuidas jäädvustada fotodele nüüdiskunsti näitusi.
Oktoobris toimunud Fotokunstimessi fookuses oli sel aastal Soome fotokunst. Soome fotokunsti suundadest ja fotoraamatute koostamisest kirjutab kunstiteadlane Annika Toots.
Kuidas valmisid Disainiöö moefilmid, meenutavad filmide tegijad Gert Zavatski, Liis Mutli ja Martin Kaasen.
Fotokooli rubriigis juhatab Tallinna Polütehnikumi fotograafia õpetaja Rain Tirul algajaid fotograafe valguse maailma. Glamuuriteemalist koolitööd näitab Joanna Jõhvikas.
Tallinna noortenädala raames toimunud fotovõistluse “Raamist välja linnaruum” võidufoto on Mario Ansipilt, Positiivi eripreemia sai Artjom Mõško.