Positiiv 22/2015

Positiiv 22/2015

Sügise Positiivis on põnevad fotoprojektid!

Annika Haas kuulis autoraadiost juhuslikult saadet pimedate valge kepi päevast ja kuuldu ei andnud talle enam rahu. Kuidas kogeb sünnist saati pime maailma, kui tal puudub nii oluline nägemise meel? Talle omaselt otsustas Annika Haas küsimusele vastust otsida fotoprojekti raames, mida ta nüüd ajakirja veergudel tutvustab.

Mitmeid tunnustusi võitnud fotograaf Dmitri Kotjuh näitab seeriat Ukraina külas elavast ja puudega last kasvatavast üksikemast Liidiast. Fotodel näeb keerulist elusaatust mis on esitatud dokumentalisti aususega, kuid nii, et portreteeritava väärikus jääb alles.

Sügis on Eestis fotokuu. Sel aastal on foto- ja nüüdiskunstihuvilistel võimalik vaadata Tartus ja Tallinnas viite näitust ja osaleda Telliskivi loomelinnakus fotomessil. Näituste kohta jagab infot fotokuu projektijuht Karin Kahre, kunstimesside olulisest rollist kirjutab Kadri Laas.

„Millest me räägime, kui räägime fotograafiast?“ küsib Tallinna fotokuu 2015 kunstiline juht Kristel Raesaar oma avameelses ja mõtlemapanevas essees. Tänu nutiseadmetele on pildistamine kättesaadavam kui kunagi varem, muutunud on ka rahvafotograafia roll.

Annika Haas käis külas Eesti Kunstiakadeemia fotoosakonnal ja vestles õppejõudude Reimo Võsa-Tangsoo ja Laura Tootsiga ning magistrantide Kulla Laasi ja Mari Volensiga.

Suvel toimus esmakordselt Eestis fotokonkurss “Kõrgelt”, kus droonifotograafid said näidata tehtud töid.

Tartu Annelinnas üles kasvanud noor klaasikunstnik Maarja Mäemets on oma lapsepõlve kodulinna majadest teinud põnevad kaleidoskoobi efektiga fotokollaažid.

Fotokunstnik Peeter Laurits on põhjalikult mõtisklenud kiiresti muutuva tehnoloogia mõjust meie maailmapildile.

Vivian Ainsalu kirjutab, kuidas kulges tema varahommikune fotoretk.

Maalikunsti õppinud Tuuli Mann pildistab loodust ja lapsi ning disainib oma fotoloomingu põhjal kleite.

KUMU kuraator Eha Komissarov tutvustab Jaromír Funke ja Tšehhoslovakkia avangardistlike fotograafide loomingut aastatest 1922–1950.

Fotograaf Jaan Künnap leiab inspiratsiooni Vene avangrdi ja suprematismi suurkuju Kazimir Malevitši loomingust. Ajakirjas tutvustab ta valgusmaalinguga tehtud taskulambitüdrukuid seeriast “Meenutades Malevitšit”.

Laura Põld uurib, miks fotograafid on nii vähe osalenud avaliku otstarbega ruumi tellitud nüüdiskunsti hankekonkurssidel.

Keraamik Juss Heinsalu fotolavastab saviseid stseene Eesti rabades, Saksamaal ja Hispaania oliivisaludes.

Kunstnikud Laura Põld ja Marie Kõljalg arutlevad piltide vaatamise tähenduse üle nüüdiskunsti maailmas.

Kunstiteadlane Annika Toots kohtus külalisdoktorandina Hispaanias viibides põneva nüüdiskunstniku Tatiana Abellániga, kes uurib surma kujutamist ja estetiseerimist kunstis.