Positiiv 23/2015

Kust läheb piir reaalsuse ja illusiooni vahel? Kuigi Maarit Murka loomingu algimpulsiks on foto ja lõpptulemuseks maal, mis näeb välja justkui foto, tunnistab kunstnik, et tema eesmärgiks pole reaalsuse dokumenteerimine. Murkat huvitab hoopis tegelemine reaalsuse tõlgendamise nihete ja arusaamadega.

Noor fotokunstnik Alissa Nirgi näitab fotoseeriat oma Ukraina sõjakoldest Eestisse toodud vanaemast, kes ei suuda võõral maal uues ilusas kodus kohaneda.

Liina Soosaar vahendab meile Prantsuse fotoajakirjaniku Thomas Girondeli teekonda Donetskisse. Mees sõitis läbi Ida-Euroopa riikide Ukrainasse, et jäädvustada kohalikku elu. Ta ei osanud aimatagi, et reisi lõpuks on temast saanud sõjafotograaf.

Kui Austria pealinnas elav Laura Põld 2015. aasta septembriõhtul Viini Lääneraudteejaama pagulasi pildistama jõudis, oli suurem osa Süüria sõjapõgenikest juba Saksamaa poole edasi liikunud. Põgenikest olid maha jäänud vaid magamiskotid ja mõned üksikud kompsudega naised-lapsed. Elu raudteejaamas kulges edasi tavapärases rütmis, kuid linnaelanike maailmapildis oli toimunud suur muutus.

Sandor Liive käis Islandil fotoreisil. Annika Haas uuris, kuidas Liive pildistamise juurde jõudis ja miks ta valis Islandit kujutades pigem abstraktse kui konkreetse pildikeele.

Spordifotograaf Jaanus Ree pildistas iluisutaja Johanna Alliku jäätantsu lumises Kakerdaja rabas.

Katrin Maimik uuris mängufilmi “Must alpinist” tegijatelt kuidas mängufilm sündis.

Vivian Ainsalu kutsub lugeja kaasa rännakule valguse ja varjude maailma läbi aastaaegade.

Just lihtsad igapäevased asjad ja jätkuvad pühadetraditsioonid on need, mis teevad elamise mõnusaks ja mäletamisväärseks.
Annika Haas toob lugejateni Eesti esimeste naisfotograafide Hilja Rieti (1905-2006) ja Lydia Taremi (1904-1979) lood.

Alternatiivsed fotoprotsessid tegelevad vanaaegsete või improviseeritud fotograafiliste eritehnikatega. Fotomuuseumi töötaja Tanel Verk kirjutab alternatiivsete fotoprotsesside kasutamisest Eesti fotokunsti lähiajaloos.

Fotograaf Reet Sau on vanade analoogkaameratega tehtud filme ilmutanud üksteist aastat ja kirjeldab nüüd Positiivi lugejatele samm-sammult ilmutusprotsessi etappe.

Positiivi toimetus käis novembris Pariisis fotomessil Paris Photo 2015. Messi muljeid jagavad peatoimetaja Kristel Schwede, dokumentaalfotograafia toimetaja Annika Haas, nüüdiskunsti toimetaja Laura Põld ja kujundaja Piret Frey.

Pentaxi aasta portreefoto konkurss toimus juba üheksandat korda.

Tamroni reisifoto 2015 parimad tööd sündisid Hiinas, Eestis ja Aafrikas.

Tallinna Spordi- ja noorsootöö amet on teist aastat korraldanud nooretele linnafotograafia võistluse “Raamist välja linnaruum”.