Sügise Positiiv 50/2022 on valmis!

Fotokunstnikud ja kunstimaailmast mõtisklejad-kirjutajad on tänapäeva mõttemaailma rändurid, kes jagavad meiega oma avastusi, ideesid ja väljakutseid, mis elu paratamatult ette veeretab. Vajadus mõtestada ja aru saada mis toimub ning valmisolek kohaneda tundmatuga ühe uuesti ja uuesti on protsessid, milles me kõik osaleme. Pildikeeles suhtlemine on mõnikord vahetum, see läheb otse hinge ja ergastab vaimu, kuid päris ilma sõnadeta ka ei saa, need aitavad jagada ja mõista.

Peeter Linnapi jälg ja panus ja Eesti fotomaastiku kujundamisel on olnud nii oluline ja mahukas, et on muutunud peaaegu hoomamatuks. Liikusime küsimuste-vastustega ajalukku, Peetri jõuallikateni ja tema viimase kureeritud näituse „Hortus PallasFoto“ loomeprotsessi.

Luisa Greta Vilo abstraktsed loodusfotod ja aktid ühinesid sujuvalt tervikuks näitusel „Loodu sees“.

Annika Haas intervjueeris Londonis fotograafiat õppinud Anna-Liisa Kreed, kes on pildistanud oma downi sündroomiga poega Eliast. Fotodel jäädvustatud vahvad lapsepõlvemomendid tuletavad meelde, et ka erilisematel inimestel on sarnane elu kui meil kõigil.

Ülo Pikkov arutleb teemal foto kui mask.

Marko Toomast kirjutab fotograafia hetkeseisust ja selle kombinatsioonide paljususest.

Tallinna Fotografiskas tuleb põnevate näituste sügis: Sarah Mooni ebamaised ja unenäolised fotod on pildistatud peamiselt polaraidkaameraga. Korea noorema põlvkonna moe- ja fotokunstnik Cho Gi-Seok tegeleb enda sürrreaalsetes fotolavastustes ilu ja kooseksisteerimise teemaga.

Krislin Uussaare ja Karl Hendrik Rattuse fotolavustus „PNK MND“ julgustab mäguliselt ja värvikalt vabanema jäikadest soorollidest.

Anna-Kai Tõrsil on linnarõdul väike fotogalerii reisidest kaugetele maadele.

Fotomuuseumi Seegi galeriis oli avatud Eesti-Soome analoogfotograafia näitus.

Köitekunstnik Tulvi-Hanneli Turo käis Siinai poolsaarel kõrberetkel ja külas maailma vanimas, Püha Katariina kloostri raamatukogus.