Sügise POSITIIV 30/2017 on valmis!
Kuala Lumpuri rahvusvaheline portreefoto konkurss, kus fotoajakiri Positiiv on koostööpartner, suunas tänavu fookuse peretemaatikale. Annika Haas mõtiskleb võidufotosid analüüsides, kuidas senine pere tähendus on aja jooksul muutunud ja hägustunud.
Sõna „feminist” kuuldes hakkab paljudel punane ohutuluke peas vilkuma. Meestel on omad uskumused ja hirmud, naistel omad. Prantsuse fotograaf Nicole Miquel, kelle kolmeosalist näitust „Cherchez la femme” („Otsige naist”) nägi kevadel Tallinnas Okupatsioonide Muuseumis, on teema enda jaoks lahendanud prantslannaliku elegantsiga: naiseks olemine ja feminism on tema silmis üks ja seesama.
Naise eluteel toimub suur pööre, kui sünnib uus ilmakodanik. Mida teha siis, kui pereõnne nautimise asemel leiab noor ema end hoopis sügavas depressioonis? Kristino Rav on oma kunstiprojekti „Hämarala seniidis” raames välja uurinud, et suhteliselt tabuks peetud teema on tegelikult aktuaalne paljudele. Ligi 50‒80% noortest emadest kogeb sünnituse järel kurvameelsust.
Inimkeha ilu kujutamine kunstis on jätkuvalt au sees. Fotograaf Vivian Ainsalu avab aktide ühispildistamise köögipoolt.
Igasugune kunst on alati kommunikatsioon. Lihtsalt suhtlemisviisid ja -kanalid on erinevad. Võid suhelda iseendaga, sõpradega või kunstihuvilistega kogu maailmast. Kunstiteadlane Harry Liivrand räägib, kuidas ta korraldas Eesti kunsti näitusi Berliinis Eesti saatkonnas kultuuriatašeena töötades.
Nüüdiskunsti piirideta maailma mahub palju, alates visuaalsest puhta kunsti esteetikast ja lõpetades hinge ja silma kriipiva nüüdismaailma sotsiaalsete probleemide käsitlemisega. Laura Kuusk käis Ateenas rahvusvahelisel kunstinäitusel „Documental” ja vahendab lugusid, mis teda kõnetasid. „Documenta 14” andis eri maade kunstnike loomingu kaudu hääle neile, kelle sõnum jääks muidu kuulmata.
Foto: Sandra Mehl (Prantsusmaa). Maddelena sätendav sünnipäev. II koht KLPA 2017 rahvusvahelise fotokonkursi avatud kategoorias.