Suve Positiiv 61/2025 on valmis!
Alyona Movko-Mägi ja tema näituse „Soo” kuraator Annika Haas vestlevad juurtest ja jälgedest, kasvamisest ning kohanemise õppetundidest. Kunstnik kolis perega linnast maale ja hakkas avastama uut keskkonda, kus soo oli nende igapäevaelu keskmes.
Jennifer Barnaby on Kanadas sündinud fotokunstnik, kelle seeria „Sobimatu” on valminud Monacos, kus ta on elanud viimased kümme aastat. Humoorikad ja samas mõtlemapanevad fotoleiud tema praeguse kodulinna tänavatelt pakuvad äratundmist neile, kes on pidanud harjuma eluga võõras riigis.
Elliott Erwitti lustlikud, veidi iroonilised ja kohati absurdsed fotod elulistest olukordadest teevad tuju heaks ja tuletavad meelde, et nägemus meid ümbritsevast maailmast oleneb alati vaataja huumorimeelest ja suhtumisest.
Kuidas jäädvustada kadumist? Fanny Weinquini kureeritud näitusel on juhtivaks teemaks vaikus, kus unenäolised mahajäetud paigad on kaotanud inimese antud otstarbe ja mõtte.
Ülo Pikkov arutleb heli ja pildi ühtsuse üle inimese tajus.
Aivars Liepiņši tehtud lähiajaloo aerofotod Balti ketist tuletavad meelde, kui võimas on rahumeelse protesti universaalne jõud.
Marko Toomasti stuudioportreed kanadest on visuaalselt värvikas seeria, kus muna kui sünni sümbol ning kana ise muutuvad elu korduvuse ja inimühiskonna keerukate hierarhiate metafoorideks.
Sven-Erik Stambergi kollaažides on vihjeid kunstiajaloole ja kõiksuse lõpmatust, katsetamise rõõmu ning piisavalt mõtteruumi, et iga vaataja saaks pilte tõlgendada omal viisil.
Galerii 1826 autoriõhtul võeti vaatluse alla idealiseeritud naise kujutamine fotokunstis.