Talve Positiiv 43/2020 on valmis!

Viimase aastaga on maailm muutunud. Nüüd, mil oleme pidanud kohanema jäikade piiride ja pealesunnitud paiksusega, on võimu küsimus omandanud uue tähenduse. Poliitikas öeldakse, et võimu ei anta, võim võetakse. Andres Lõo kutsub kunstnikke, kui visionääre ja tunnetustöötajaid endi kätte haarama tuleviku vormimise võimu ja kaasa rääkima uute tulevikustsenaariumide koostamisel.
Frederik Klanbergi huvitab võimu ja indiviidi suhe. Ta on oma kunstiprojektis taasloonud oma vanemate kohtumise ja kohanemise teekonna üliõpilastena 1980. aastate Ida-Berliinis.
Euroopa nüüdiskunsti rändbiennaali Manifesta 13 projekt “Roots to Routes” esitab väljakutse seotusele konkreetse territooriumi ja ruumiga ning käsitleb võõra kontseptsiooni.
Annika Haas vestles noore Eesti kunstniku Johann Kööpiga kollektiivsetest ja individuaalsetest kogemustest suhtlemises ja võrgustikes.
Tegus fotoinimene Airi Leon annab hoogu Eesti tänavafotograafia arengule. Martin Buschmann jalutas Eve Kiileri näitusel Kadriorust Koplisse ja nautis kunstniku loodud teekonda uusarenduse piirkonnas.
Dan Mikkin on aastate jooksul kogunud seeria eakatest külameestest, mahajäetud autodest ja mõisatest, kõigil neil näha aja jäljed ja selja taha jäänud teekonnad. Ülo Pikkov mõtiskleb Ruhnu saare imelisest valgusest. Ta põikab sisse antiikaja valgusteooriasse, liigub läbi sajanditaguse Ruhnu saare ajaloo ja jõuab tagasi tänasesse päeva.
Dokfoto keskuses näeb Emmanuel Tussore’i seebist valmistatud skulptuursetid varemeid Aleppo linnast, mis asuvad dialoogi Peterburi fotograafide Anton Ivanovi ja Alexander Vasilyevi fotodega Süüria sõjast räsitud olustikust.
Kui fotokunstnikule on valminud fototeos mõneti tema projekti lõpp-punktiks, siis muudel kunstialadel tegutsejaile on pildistamisel tihti teine tähendus. Keraamik Kärt Seppel tutvustab enda loomeprotsessi.
Ajal, mil telefonid polnud laialdaselt kättesaadavad, olid postkaardid oluliseks argisõnumite saatmise vahendiks.