Sügise Positiiv 46/2021 on valmis!

Lapsepõlves on mäng ja loomine midagi enesestmõistetavat. Kuhu see paljudel vahepeal kaob? Mida me küll teeksime ilma loovinimesteta, kelle sügav ja ergas isiksus, tähelepanelik pilk, arutlev meelelaad ning loominguline kirg võimaldavad luua teoseid, mis avardavad meie maailmanägemist ja tajukeeli või pakuvad vahetut äratundmisrõõmu.

Anna Kõuhkna on mitmekülgne kunstnik, kes oskab oma maalidel ja fotodel luua tegelaskujusid, kelle arenguteed avarduvad isiksusest universaalseks sümboliks.

Hiroshi Sugimoto esitab oma loomingus olulisi küsimusi fotograafia ja aja, tegelikkuse ja illusioonide kohta.

Positiiv uuris Tallinna Fotokuu ja kunstimessi Foto Tallinn korraldajatelt, kuidas on sündmuste formaat aastate jooksul muutunud ning mida põnevat on oodata tänavu.

Ülo Pikkov mõtiskleb fotograafia kui mineviku demokratiseerija ja tasakaalustaja üle.

Frederik Klanberg kaardistab postsovetlikku ruumi isiklike lapsepõlvemälestuste ja kollektiivse mälu toel.

Ann Viisileht kutsub vaataja külla maale oma vanavanemate juurde. Tema topeltsäritusega fotode abstraktsus loob üldistava sõnumi.

Antti Sinitsyn on paneelmajadega linnamaastikud maalinud kaamera abil unenäoliseks nägemuseks.

Martin Siplane esitleb seerias „Abstractcity” värviküllaseid stseene linna eripalgelisest olemusest.

Mareli Reinhold arutleb näituse „Kunstiturg, elu ja surm“ põhjal, kuidas kunstnik endale meelepäraseid teoseid luua saab, kui tarbija kujundab seda, mida ta tarbida soovib. Kuidas täiskasvanuna leida endas üles loomisrõõm, mis lapsepõlves on enesestmõistetav?

Loovgraaf on veebikeskkond, mis julgustab tegema loovaid valikuid. Näitame valikut Loovgraafi virtuaalnäitusest “Koht, kus ma loon”.

Sügise ajakirja leiad: Positiiv 46/2021